ابزار رایگان وبلاگ

فواید درمانی میوه‌های قرآنی :: .:وبلاگ قرآنی بیّنات:.

.:وبلاگ قرآنی بیّنات:.

تبلیغات
پونیشا :: نیروی کار مجازی وبلاگ قرآنی بینات ایجاد سایت
نوین پیام
  • ۲
  • ۰

درحالی اسامی میوه‌هایی نظیر انار، انجیر،‌ خرما، زیتون و انگور در قرآن آمده و یا به آنها قسم یاد شده که علاوه بر هزاران فایده طبی و غذایی که تاکنون شناخته شده، فواید متعدد ناشناخته‌ای هم برای آنها متصور است.

میوه‌هایی نظیر انار،‌ خرما، انجیر و انگور که در قرآن به آنها اشاره شده است، فواید متعدد غذایی و طبی دارد اما فواید زیادی هم دارد که شاید تاکنون شناسایی نشده و به مرور مشخص خواهد شد. بنابراین اگر در قرآن به آنها اشاره شده و یا در برخی موارد قسم خورده شده است به عنوان حکمت تلقی می‌شود که در صورت استفاده از این میوه‌ها فواید بسیار زیادی نصیب‌مان خواهد شد.

در برخی کتابها در مورد فواید میوه‌های قرانی آمده است:

انار
انار حاوی مواد معدنی مانند سدیم، فسفر، آهن، منیزیم و پتاسیم و ترکیبات قندی ساکارز، گلوکز، فروکتوز و همچنین اسیدهای مالیک، سیتریک و آنتی اکسیدان‌های مفید است.
این میوه مقوی قلب، مفرح، دافع چربی، برطرف کننده سموم اغلب عفونت‌های داخلی، دافع حرارت است. تحقیقات اخیر نشان داده‌اند اب انار از افزایش آنزیم‌هایی که سبب ابتلا به التهاب مفاصل و از بین رفتن غضروف‌ها می‌شوند، جلوگیری می‌کند.
انار خون ساز است و خون را تصفیه می‌کند بهترین دارو برای تقویت کلیه است و خوردن دانه‌های انار به مراتب بهتر از نوشیدن آب انار است.
همچنین انار سبب شادابی و طراوت پوست شده صدا را باز کرده و گرفتگی صدا را برطرف می‌کند و آب انار خاصیت ضد سرطانی دارد. اگر آب انار را باعسل مخلوط کرده و هر روز چند قطره در بینی بچکانید، از رشد پولیپ در بینی جلوگیری می‌کند.

زیتون
زیتون از بیماری‌های قلبی و سرطان جلوگیری می‌کند و دارای ویتامین‌های AوE است. روغن زیتون نرم کننده و صفرا بر است، کرم معده را می‌کشد و سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا را دفع می‌ کند سرفه‌های خشک و خارش حاصل از گزیدگی حشرات را برطرف می‌‌کند روغن زیتون سلامت شریان‌ها را تامین می‌کند.
همچنین زیتون کلسترول خون را کاهش داده مانع رسوب پلاک‌ها در جدار شریان شده و در نتیجه مانع تنگ شدن شریان‌ها می‌شود از سفید شدن مو جلوگیری می‌کند تسکین دهنده دردهای روماتیسمی است.

انجیر
انجیر بهترین میوه برای بیماران عصبی است، مربا و کمپوت انجیر برای درمان یبوست موثر است. شیر سفیدی که از دم برگ‌ها یا میوه انجیر خارج می‌شود بهترین درمان میخچه و زگیل است.
انجیر بوی بد دهان را از بین می‌برد، بسیار مغذی است که هضم آن آسان بوده و مصرف آن برای بچه‌ها و اشخاصی که از بستر بیماری برخاسته‌اند و دوره نقاهت را می‌گذارنند بسیار مفید است.
خوردن جوشانده انجیر خشک در تمام التهابات دستگاه تنفس مانند ذات الریه، آسم، تنگی نفس و سرما خوردگی‌های مکرر مفید است.
سرشار بودن انجیر از پتاسیم تامین کننده سلامتی کودکان ضعیف و کم خون و بی‌اشتهاست انجیر تازه یا خشک بهترین ماده انرژی زا برای ورزشکاران است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی