ابزار رایگان وبلاگ

آداب تلاوت قرآن از زبان قرآن :: .:وبلاگ قرآنی بیّنات:.

.:وبلاگ قرآنی بیّنات:.

تبلیغات
پونیشا :: نیروی کار مجازی وبلاگ قرآنی بینات ایجاد سایت
نوین پیام
  • ۲
  • ۰

۱-   نخست می فرماید : «لا یَمَسُّهُ اِلَّا المُطَهَّرُونَ» «قرآن را جز پاکان لمس نمی کنند» که این تعبیر ممکن است اشاره به پاکیزگی ظاهر باشد که تماس گرفتن با خطوط قرآن باید توأم با طهارت و وضو باشد.

۲- به هنگام آغاز تلاوت قرآن باید از شیطان رجیم و رانده شده ی درگاه حق به خدا پناه برد چنانکه می فرماید : «فَإِذا قَرَأتَ القُرآنَ فَاستَعِذ بِاللهِ مِنَ الشَّیطانِِ الرَّجیم».

۳-    قرآن را باید به صورت ترتیل تلاوت کرد ، یعنی شمرده و توأم با تفکر چنانکه در سوره مزّمّل آیه ۴ می فرماید : «وَ رَتِّلِ القُرآنَ تَرتیلا».

۴- علاوه بر ترتیل ، دستور به «تدبر و تفکر» در آیات قرآن داده است آنجا که می فرماید : «اَفَلا یَتَدَبَّرُونَ القُرآنَ» آیا آنها در قرآن نمی اندیشند.

۵-آنهایی که آیات قرآن را می شنوند نیز وظیفه ای دارند ، وظیفه شان سکوت کردن، سکوتی توأم با اندیشه و تفکر است، چنانکه می فرماید : «وَ اِذا قُرِءَ القُرآنَ فَاستَمِعُوا لَهُ وَ اَنصِتُوا لَعَلَّکُم تُرحَمُون» هنگامی که قرآن خوانده می شود گوش فرا دهید و خاموش باشید تا مشمول رحمت حق شوید.(سوره اعراف – آیه ۲۰۴)

منبع:پایگاه بزرگ قرآنی طه

محمد محمودی

آداب تلاوت

قرآن

نظرات (۲)

سلام
تشکر از شما به خاطر ارسال مطلبتان به سایت "حرف تو"
" آداب تلاوت قرآن از زبان قرآن "
با آدرس: http://harfeto.ir/?q=node/24144
در این سایت انتشار یافت.
چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.
هدیه سایت "حرف تو" به شما:
"در نوروز هدیه‌ای خدمت امام علی (علیه‌السّلام) آوردند. حضرت پرسیدند: این چیست؟ عرض کردند: ای امیرالمؤمنین! امروز نوروز است. امام علی (علیه‌السّلام) فرمودند: هر روزمان را نوروز کنید."
یا علی
پاسخ:
سلام

سلام دوست گرامی

یکی از مسائلی که درباره عید نوروز مطرح است این است که آیا این روز مقارن با عید غدیر قمری است یا خیر؟ برای حل این مسئله، مطلب کوتاه زیر را مطالعه کنید و بعد خودتان نتیجه مقاله را به صورت آنلاین با مبدل تاریخ محاسبه نمایید.


.:: اَللهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد وَ عَجِّل فَرَجَهُم ::.

پاسخ:
سلام

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی