ابزار رایگان وبلاگ

قرآن کتاب حوصله های مختلف :: .:وبلاگ قرآنی بیّنات:.

.:وبلاگ قرآنی بیّنات:.

تبلیغات
پونیشا :: نیروی کار مجازی وبلاگ قرآنی بینات ایجاد سایت
نوین پیام
  • ۱
  • ۰

 «قرآن» کتاب حوصله های مختلف است… هم می توان با آن تماس چند ثانیه ای داشت و بهره برد و هم می توان تماس چند دقیقه ای و هم تماس طولانی.

کتابی است سوره سوره، یعنی اینکه می توان تماس را با خواندن یک سوره تمام کرد و این سوره ها نیز در اندازه های مختلف: بلند و طولانی، متوسط، کوتاه و بسیار کوتاه هستند. مثلاً می توان سوره توحید را با ترتیلی روان در نزدیک به 18ثانیه خواند و از بهره های فراوان آن بهره گرفت. و اگر فرصتی بیشتر و فراغتی بیشتر داریم، سوره ای طولانی تر… این سوره ها نیز به بخشهای کوچکتری به نام آیه تقسیم شده اند و آن نیز در کثرت تنوعات و اندازه های گوناگون. «آیه» علاوه برحکمتهای وجودی فراوان دیگرش، راه را برای تماس آسان و سریع با قرآن کریم هموار می سازد که ما در زمانهای کم و حوصله های ناکافی می توانیم گاه فقط یک آیه را تلاوت کنیم و همچنان تماس خود را با قرآن حفظ نمانیم… گاه خواندن یک آیه را ابتدای هرکار و خصوصاً آیه ی با شکوه: «بسم اللّه الرّحمن الرّحیم» می تواند ما ر به دستآوردهای عظیمی از تماس با قرآن نائل سازد… با همین تماسهای چند ثانیه ای و چند دقیقه ای به راحتی می توانیم به این دستور پر از رحمت قرآن که می فرماید: «فأقرؤا ما تیسّر من القرآن» هرچه می توانید قرآن بخوانید1 عمل کنیم و از ثمرات فراوان آن بهره مند شویم.

1. مزمّل، آیه20.

منبع:مجله بشارت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی