ابزار رایگان وبلاگ

آیه های انتظار3 :: .:وبلاگ قرآنی بیّنات:.

.:وبلاگ قرآنی بیّنات:.

تبلیغات
پونیشا :: نیروی کار مجازی وبلاگ قرآنی بینات ایجاد سایت
نوین پیام
  • ۱
  • ۰

آیه های انتظار3

دیرگاه است و از سحر به خبر نیز خشنودیم.

مولای من!

ما را به خار و خس حوالت میدهند؛ میپسندی؟

گندم نمایان، جو میفروشند؛ نشسته ای؟

وَ نُرِیدُ أَن نَّمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ: اراده ما بر این قرار گرفته است تا به مستضعفین نعمت بخشیم و آنها را پیشوایان و وارثان روی زمین قرار دهیم قصص/5.

امیرالمؤمنین علی علیهالسلام در ذیل این آیه فرمود: ایشان، آل محمد علیهم السلام هستند، خداوند مهدی آل محمد عجل الله تعالی فرجه الشریف را برمی انگیزاند تا توسط او مؤمنان را عزیز و دشمنان را ذلیل و زبون گرداند1.

حکیمه خاتون دختر امام محمد تقی علیه السلام میگوید: ابومحمد حسن عسکری علیه السلام کسی را فرستاد و مرا خواست. سپس فرمود: عمه! امشب افطار نزد ما باش. خدای سبحان امشب حجت خود را در زمین ظاهر میکند. آن شب هم شب پانزدهم شعبان بود.

حکیمه خاتون میگوید: رفتم و شب را در خانه حضرت خوابیدم. وقت سحر بیدار شدم. دو سوره از قرآن (الم سجده و یس) را خواندم. دریافتم که حالت اضطرابی برای (حضرت) نرجس خاتون پدیدار شد. ناگاه دیدم مولودی (طفلی) در حال سجده به دنیا آمد.

امام حسن عسکری علیه السلام مرا صدا زد و فرمود: ای عمه طفل را نزد من بیاور. او را گرفتم. نزد امام علیه السلام بردم. و او مولود مسعود را روی سینه خود قرار داد. زبان خود را به دهان آن طفل وارد نمود و دست خود را به چشم ها، گوش ها و مفاصل او کشید.

بعد فرمود: سخن بگو پسرم، نوزاد جواب داد: أشهد أن لا إله إلا الله وحده لا شریک له و أشهد أن محمداً رسول الله. سپس بر امیرالمؤمنین و امامان (معصوم) صلوات فرستاد تا رسید به پدرش. بر حضرت نیز صلوات و درود فرستاد.

سپس ابومحمد فرمود: عمه! طفل را نزد مادرش ببر که بر مادر خود سلام دهد. بعد او را بیاور. من حضرت را نزد نرجس خاتون بردم و او بر حضرت نرگس سلام گفت. او را خدمت پدر بزرگوارش برگرداندم، آن جناب فرمود: ای عمه! روز هفتم نزد ما بیا. رفتم و روز هفتم برگشتم. حضرت فرمود: عمه! آن طفل را نزد من بیاور. او را آوردم. بعد از آن که همان عمل روز اول را انجام داد، فرمود: پسرم سخن گو و آنگاه شهادتین را بر زبان جاری کرد. بر اجداد گرامیش صلواتاللهعلیهم یکی بعد از دیگری درود و صلوات فرستاد. سپس این آیه را تلاوت نمود: وَ نُرِیدُ أَن نَّمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ2.

پینوشتها

1. تفسیر صافی، ج 4، ص 80؛ غایه المرام، ص 745.

2. ینابیعالموده، ص 449؛ الصراط المستقیم، ج2، ص 21.

منبع:مجله نسیم وحی

محمد محمودی

آیه های انتظار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی