ابزار رایگان وبلاگ

آشنایی با سوره های قرآن - سوره مبارکه تین :: .:وبلاگ قرآنی بیّنات:.

.:وبلاگ قرآنی بیّنات:.

تبلیغات
پونیشا :: نیروی کار مجازی وبلاگ قرآنی بینات ایجاد سایت
نوین پیام
  • ۲
  • ۰

فضیلت و خواص سوره تین
نود و پنجمین سوره قران کریم است که مکی و 8 آیه دارد.
رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم می فرمایند: هر کس سوره تین را قرائت نماید خداوند در دنیا دو خصلت به او عطا می کند یکی عافیت و دیگری یقین و پس از مرگ به تعداد کسانی که این سوره را قرائت کرده اند ثواب روزه یک روز را به وی خواد داد.
/پاورقی 1. مجمع البیان، ج10، ص392/
امام صادق علیه السلام می فرمایند: هر کس سوره تین را در نمازهای واجب یا مستحب خود بخواند به اندازه ای از نعمت ها و بهره های بهشتی به او داده خواهد شد تا راضی شود.
/پاورقی 2. ثواب الاعمال، ص123/
امیرالمؤمنین علی علیه السلام فرموده اند: وقتی سوره تین را قرائت کردید در پایان سوره بگویید: (و نحن علی ذلک من الشاهدین).
/پاورقی 3. خصال، ص629/
رسول خدا صلی الله علیه و اله وسلم می فرماید: هر کس سوره تین را قرائت نماید خداوند اجر بی شماری به عطا می کند و مانند این است که رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم را زیارت کرده است و اگرغمگین باشد خداوند برای او گشایش ایجاد می کند...
/پاورقی 4. تفسیرالبرهان، ج5، ص691/
هم چنین ایشان فرموده اند: هر کس دو رکعت نماز را شب سیزدهم شعبان بگذارد و بعد از سوره حمد سوره تین را در هر رکعت بخواند مانند آن است که دویست بنده از فرزندان حضرت اسماعیل را آزاد کرده است و خداوند گناهانش را به گونه ای می بخشد مانند روزی که از مادر زاده شده و خداوند امان نامه نجات از آتش جهنم را به او خواهد داد.
/پاورقی 5. اقبال الاعمال، ج3، ص311/

آثار و برکات سوره
امام صادق علیه السلام فرموده است:هر گاه سوره تین نوشته شود یا بر غذایی خوانده شود خداوند آنچه زیان می رساند را از او بر می گرداند و به قدرت الهی مایه شفاست.
/پاورقی 6. همان/

محتوای سوره
سورة (تین‌) نود و پنجمین سوره و مکی است‌. این سوره در حقیقت برمحور آفرینش زیبای انسان و مراحل تکامل و انحطاط او دور می‌زند. این مطلب با سوگندهای پر معنایی در آغاز سوره شروع شده است و بعد از شمردن عوامل پیروزی و نجات انسان‌، (ایمان و عمل صالح‌) سرانجام با تاکید بر مسئلة معاد و حاکمیت مطلقه خداوند پایان می‌ گیرد.
/پاورقی . (تفسیر نمونه‌، آیت اللّه مکارم شیرازی و دیگران‌، ج 27، ص 136، دارالکتب الاسلامیة‌)./

منبع:ام الکتاب

نظرات (۱)

سلام
همه می گویند مراسم تدفین استاد منشاوی خاموش بود بله درست است
اما ما میگوییم مراسم سالگردشان کاملا روشن و نورانی بود
برای اولین بار
تلاوت اساتید عبدالحکم و طبلاوی و عبدالباسط در مراسم سالگرد استاد منشاوی
فوق العاده زیبا و جذاب
لطفا بازدید کنید
پاسخ:
سلام
چشم،خدمت میرسیم
یا علی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی